Self-boarding

Self-boarding voor beter slot management

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gate

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gates

Luchthavens - Self-boarding gates

Self-boarding

Self-boarding

Overzicht

Lange instaptijden voor passagiers zijn een van de hoofdoorzaken voor vertragingen op een luchthaven. Dat leidt niet alleen tot ongemak voor de passagiers, maar ook tot veiligheidsrisico’s en kosten die tot in de miljoenen kunnen lopen.

Self-boardinggates helpen om wachtrijen te reduceren en de service te verbeteren. De meeste passagiers zullen via deze automatische poorten het vliegtuig instappen, waardoor het grondpersoneel meer gelegenheid heeft hulp te bieden aan degenen die dat nodig hebben, zoals oudere passagiers, passagiers met een handicap of passagiers met kleine kinderen.

Kaba is wereldwijd de toonaangevende aanbieder van self-boardinggates. Kaba heeft duizenden gates over de hele wereld geïnstalleerd en heeft daardoor een unieke ervaring in de samenwerking met partners zoals luchtvaartmaatschappijen, luchtvaartoperators, architecten en installateurs.

Eigenschappen

Het Kaba-systeem bestaat uit heuphoge Argus-sensorsluizen (HSB-M03) met automatische zwenkpanelen, een geïntegreerde boardingticketlezer, een beeldscherm voor passagiersgegevens en een printer voor stoelnummers. Dit systeem heeft verder nog de volgende voordelen:

  • De veelzijdige barcodelezer kan informatie scannen van boardingtickets, thuisgeprinte tickets of een smartphone.
  • First class, business class en VIP's kunnen gescheiden afgehandeld worden.
  • De passagier wordt met een uitdraai geïnformeerd over last-minute zitplaatsveranderingen.
  • Alarmmelding en rapportage indien pogingen tot sluispassage met twee personen tegelijk of andere ongeautoriseerde passages plaatsvinden.
  • Rapport over succesvol boardingsproces.
  • Slank ontwerp zodat zo min mogelijk plaats in genomen wordt.
  • Identificatie van passagiers met grotere handbagage.
  • Beschikbaar in kleuren en ontwerp van de luchtvaartmaatschappij, met inbegrip van eigen logo.

Applicaties

Self-boarding gates zijn tegenwoordig essentieel en de norm voor grote luchthavens met een hoog passagiersvolume. Zij worden ook meer en meer in kleinere luchthavens gebruikt, zeker als het druk is, omdat het gebruik ervan zorgt voor het verminderen van kosten en het verhogen van transparantie.

Documenten